Bilgi İçeriği
KADR SÜRESİ'NİN FAZİLETLERİ "(Sen) İnnâ Enzelnâhu fi leyleti'l-Kadr' (Sûresi'n)i oku, sana (şikâyet ettiğin dertten) kurtuluş gelecektir." buyur- muştur." (el-Ğafiki, Lemehâtü'l-envâr, rakam: 1494, 3/1041) Onuncu Fazîlet: Kefenine Kadr Sûresi Okunmuş Toprağın Konulduğu Meyyite Azap Olunmaz Büyük Şafi'î fakîhi İmâm-ı Şebrâmellisî (Rahimehullâh), Şeyh Takiyyüddîn el-Alevi (Rahimehullah)ın, babasının hattından, o- nun da İskenderiye'deki zâviyesinde hadîs hâfızı olarak tedris- te bulunan fakîh Muhammed Ebû Abdillah (Rahimehullah)- dan şöyle bir hadîs-i şerîf naklettiğini zikretmiştir: رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ: «مَنْ أَخَذَ مِنْ تُرَابِ الْقَبْرِ حَالَ الدَّفْنِ بِيَدِهِ وَقَرَأَ عَلَيْهِ: إِنَّا اَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ سَبْعَ مَرَّاتٍ وَجَعَلَهُ مَعَ الْمَيِّتِ فِي كَفَنِهِ أَوْ قَبْرِهِ، لَمْ يُعَذِّبْ ذَلِكَ الْمَيِّتُ فِي الْقَبْرِ.» "(Meyyitin) defin hâlinde her kim eliyle kabir toprağın- dan (bir miktar) alıp, onun üzerine yedi kere Kadr Sûresi'ni okur, sonra bu toprağı meyyitin kefeninin içerisine ya da kabrinin içine koyarsa, o ölüye kabrinde azap olunmaz." (Ebu'z-Ziya Nûreddîn Alî eş-Şebrâmellisî, Hâşiyetü Nihayeti'l-muhtâc, 3/8; 'Abdülhamid eş-Şirvânî, Hâşiyetű Tuhfeti'l-muhtác, 3/172; Süleymân el-Cemel, Fütühâtü'l-Vehhab, 2/203; el-Büceyremi, Tuhfetü'l-Habib ala Şerhi'l-Hatib, 2/310; Aynı mlf., et-Tecrid li- neft'l-'abid, 1/494; ed-Dimyatî, l'anetü'l-tâlibîn, 2/135; Ahmed ed-Diyerbî, el-Mücerrebat, bâb:7, sh:18) Faydalı Mâlûmât 1) Bu hadis-i şerîfi nakleden İmâm-ı Şebrâmellisî ve on- dan naklen İmâm-ı Diyerbi (Rahimehumellāh) burada şu mâlûmâtı eklemişlerdir: "Okunan toprak mezarın toprağından değil de baş- ka topraktan da alınmış olsa sünnet yerine gelmiş olsa gerektir.KADR SÜRESİ'NİN FAZİLETLERİ HAKKINDA HADİS-İ ŞERİFLER Eğer mezarlık evvelce gömülenlerin çürümesinin ardından açılmış ise o zaman (başka ölülerin parçalarıyla necis olan top- rakla karışmış olma ihtimaline binâen) okunan toprak kefe- nin içine değil de ölünün yanındaki toprağa konulmalıdır." (eş- Şebrâmellisî, Hâşiyetü Nihayeti'l-muhtâc, 3/8) 2) Ali Haydar Efendi (Kuddise Sirruhů) Hazretleri bu hadîs-i şerîfi kendi Mushaf-ı Şerîfi'nde Kadr Sûresi'nin kenarına "Fethu'l-Mecîd" isimli "Mücerrebât-ı Diyerbî"den sayfa ve- rerek hatt-1 destiyle (el yazısıyla) kaydetmiştir. الله . Ali Haydar Efendi (Kuddise Sirruhů) Hazretleri'nin El Yazısı Üstâdımız Mahmud Efendi Hazretleri bu hadîs-i şerîf ile amel etmek üzere; cenâzeyi defnederken kabrinden alınan toprak üzerine bu süreyi yedi kere okuduktan sonra üfleyip kefenin bi- rinci katını açtırır ve ölünün göğsünün üzerine koydururdu. 3) Burada yeri gelmişken İbnü Abbas (Radıyallahu Teâlâ An- hümá)dan nakledilen şu rivâyeti zikredelim: رُوِيَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا: مَنْ مَاتَ وَكُتِبَ هَذَا الدُّعَاءُ وَجُعِلَ فِي كَفَنِهِ خُصُوصًا إِذَا كَانَ عَلَى صَدْرِهِ وَدُفِنَ مَعَهُ لَا يُعَذِّبُ ذَلِكَ الْمَيِّتُ فِي قَبْرِهِ، وَهُوَ هُذَا: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعِزَّتِكَ يَا عَزِيزُ! ...